بلوک سبک سیمانی |بلوک سیمانی | شرکت سنگدانه ایرانیان

بررسی تاثیرات بلوک سبک سیمانی در ساخت و ساز

بلوک عایق ساختمانی
بلوک عایق صدا، نسل جدید بلوک های سبک
اکتبر 8, 2023
محوطه سازی با بلوک سبک
کاربردها و مزایای محوطه سازی با بلوک سبک
اکتبر 8, 2023
Show all

بررسی تاثیرات بلوک سبک سیمانی در ساخت و ساز

بلوک سبک سیمانی

استفاده از بلوک سبک سیمانی در ساخت‌و‌ساز

انواع بلوک‌های سیمانی از مهم‌ترین و رایج‌ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساخت‌و‌ساز هستند. تاریخچه‌ی تولید این بلوک‌ها و استفاده از آن ها به سال های خیلی دور برمی گردد و تا کنون مورد استفاده قرار میگیرند. در این مقاله به بررسی تاثیرات بلوک سبک سیمانی خواهیم پرداخت. پس اگر سوال خاصی درباره این نوع از بلوک‌ها دارید، مطالعه ی این مقاله‌ی ارزشمند را که باتوجه به تحقیقات و البته تجربه چندین ساله تیم ایران اگریگیت گردآوری شده، از دست ندهید.

بلوک سیمانی چیست؟

بلوک های سیمانی یکی از رایج ترین نوع بلوک های موجود هستند که کاربرد بسیاری در صنعت ساخت و ساز دارند. این نوع بلوک ها در دسته ی مصالح ساختمانی پیش ساخته قرار دارند. همانطور که از نام آن ها پیداست، با استفاده از موادی ساخته می شود که پایه ی آن سیمان باشد. بلوک های سیمانی در انواع و ابعاد متفاوتی تولید شده که با توجه به ویژگی های خاصی که دارند، در قسمت های مختلف یک سازه مورد استفاده قرار گرفته می شوند. البته این که چه نوع بلوکی انتخاب و خریداری شود، وابسته به شرایط محیطی و اقلیم مورد نظر است.

بلوک سیمانی در بلوک‌های ساختمانی

مواد اولیه بلوک سبک سیمانی

همانطور که از نام این بلوک سبک مشخص است، در ساخت آن از سیمان به عنوان مواد پایه استفاده می‌شود. به طور معمول ترکیبات مورد استفاده جهت ساخت این بلوک های، سیمان، ماسه، شن و آب می‌باشد. از مهم ترین نکات تولید این بلوک ها، دقیق بودن نسبت ترکیب این مواد است. پس از ترکیب کردن مواد مورد نیاز به مدار مشخص، آن ها را در دستگاه مخصوصی به نام میکسر می ریزند تا به طور کامل با هم ترکیب شوند.

نسبت ترکیب شدن مواد نام برده باید به مقدار دقیق و مشخصی باشد تا کیفیت مورد نظر و ایده آل به دست آید. البته در بسیاری از مواقع، افزودنی های دیگری همانند پوکه‌های معدنی و صنعتی برای به دست آوردن نتیجه ی مطلوب تر به ترکیبات اضافه می‌شود.

تاثیرات استفاده از بلوک سبک سیمانی

استفاده از بلوک‌های سبک سیمانی، بسیار در سرعت عمل کارگران و اتمام پروژه نقش دارد. در موارد زیر به تاثیراتی که استفاده از بلوک سیمانی می‌تواند در ساخت‌وساز داشته باشد، اشاره خواهیم کرد:

  • از مهم‌ترین تاثیرات بلوک سبک می توان به کاهش وزن یا همان بار مرده‌ی ساختمان اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این بلوک‌ها در ساخت‌و‌ساز، کاهش میزان وزن یک ساختمان است.
  • از دیگر تاثیرات این بلوک‌ها در ساخت‌و‌ساز، به افزایش سرعت ساخت‌و‌ساز‌های موجود، می‌توان اشاره داشت. از آنجایی که وزن این نوع بلوک‌های سبک پایین است و جا‌به‌جایی و حمل‌ونقل آن ها به راحتی انجام می‌شود. همچنین سرعت کار افزایش چشم‌گیری خواهد داشت که در نوع خود فوق العاده است.

تاثیر بلوک سبک سیمانی

مهم‌ترین مزایای استفاده از بلوک‌های سبک سیمانی در ساخت‌وساز

با توجه به تقاضا و استفاده ی زیاد از بلوک‌های سبک سیمانی در سازه ها با شرایط آب‌و‌هوایی مختلف، در این قسمت از مقاله به مزایای استفاده از آن اشاره می کنیم تا دلیل حجم بالای استفاده از این نوع بلوک‌ها را بهتر بدانید.

  1. عایق حرارتی

از مزایای استفاده از این نوع بلوک‌ها در ساخت دیوارهای داخلی و خارجی، عایق بودن آن‌ها در برابر حرارت است. هنگامی که از بلوک‌های سبک سیمانی در ساختمان سازی استفاده می‌شود، به دلیل عایق حرارت بودن این نوع از بلوک‌ها، دیگر احتیاجی به عایق سازی ساختمان‌ها نیست. این مسئله بسیار مورد توجه‌ی سازندگان قرار گرفته است.

  1. عایق صوتی

این بلوک‌ها، علاوه بر عایق حرارتی بودن ، مقاومت بسیاری در برابر صوت دارند و می‌توانند به عنوان عایق صوت در ساختمان‌های پر جمعیت و شهر‌های شلوغ، مورد استفاده قرار بگیرند.

  1. مقاومت در برابر آتش

بلوک‌های سبک سیمانی در برابر آتش مقاوم هستند و می‌توانند در صورت بروز حادثه‌ی آتش سوزی بسیار کارآمد باشند. اگر ساختمان دچار حریق شود،این نوع از بلوک‌ها، مقاومت ساختمان در برابر صدمات ناشی از آتش‌سوزی را افزایش می‌دهند و از جان ساکنین ساختمان محافظت می‌کنند.

  1. کاهش بار مرده‌ی ساختمان و افزایش سرعت کار

بلوک‌های سبک وزن بسیار پایینی دارند. این ویژگی منجر به جا‌به‌جایی آسان و کاهش اتلاف زمان می‌شود. وزن کم بلوک سبک، باعث سبک سازی ساختمان می‌شود و در زمان بروز حوادث طبیعی همانند زلزله و رانش زمین، احتمال آسیب و خطر جانی را پایین می‌آورد.

  1. کاهش هزینه ها

قیمت بلوک سبک سیمانی نسبت به مصالح ساختمانی قدیمی، بسیار مناسب‌تر می‌باشد. استفاده کردن این نوع بلوک سبک در ساخت‌و‌سازهای مختلف، سبب می‌شود هزینه های مورد نیاز برای قسمت اسکلت ساختمان به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کنند.

مزایای بلوک سبک سیمانی

خرید بلوک سبک سیمانی از شرکت سنگدانه ایرانیان

قبل از هرچیزی، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که کارخانه های زیادی در زمینه ی تولید انواع بلوک ساختمانی و کاربرد هر کدام در ساخت‌و‌ساز فعالیت داشته و بلوک‌های متفاوتی در بازار مصالح ساختمانی وجود دارد که افراد خریدار، باید توجه داشته باشند که خرید چه نوع بلوکی، با چه ویژگی هایی مقرون به صرفه بوده و مزایای بیشتری را برای آن ها به همراه خواهد داشت.

کارخانه شرکت سنگدانه ایرانیان یا همان ایران اگریگیت، یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده‌ی انواع بلوک‌ سبک می‌باشد. این شرکت به دلیل مالکیت معدن با ظرفیت استخراج بالا و استفاده از به‌روزترین دستگاه های تولید بلوک سبک سیمانی و انواع بلوک‌های سبک دیگر، از ظرفیت تولید بالایی برخوردار است.

برای دسترسی  و خرید انواع بلوک سبک از شرکت سنگدانه ایرانیان، میتوان به وبسایت اصلی سایت فروشگاهی مراجعه نمود.

 

بلوک سبک سیمانی سنگدانه ایرانیان

قیمت انواع بلوک سبک در شرکت سنگدانه ایرانیان

انواع بلوک‌های سبک و به ویژه بلوک‌های سبک سیمانی در شرکت سنگدانه ایرانیان تولید می‌شود. قیمت انواع بلوک‌ها به صورت دوره‌ای و با توجه به تغییرات قیمت مواد اولیه، تغییر می‌کند. برای مشاهده‌ی قیمت به روز مصالح ساختمانی و انواع بلوک سبک ساختمانی، میتوانید به سایت فروشگاهی شرکت ایران اگریگیت مراجعه کنید.

لیست قیمت انواع بلوک سبک در سایت فروشگاهی این شرکت به طور مداوم مورد بررسی و به‌روز رسانی قرار میگیرد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت از قیمت انواع بلوک سیمانی باخبر شوید.

امتیاز ۱ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید