بلوک|بلوک سبک|انواع بلوک سبک|ایران اگریگیت

معرفی انواع بلوک سبک در بلوک های ساختمانی

بلوک غیر استاندارد
مشکلات استفاده از بلوک غیراستاندارد چیست؟
سپتامبر 12, 2023
بلوک سبک هبلکس شرکت سنگدانه ایرانیان
بلوک سبک هبلکس چیست؟
اکتبر 2, 2023
Show all

معرفی انواع بلوک سبک در بلوک های ساختمانی

انواع بلوک سبک شرکت سنگدانه ایرانیان

برای پرداختن به انواع بلوک سبک بهتر است ابتدا بدانیم بلوک های سبک چه جایگاهی در بین انواع بلوک ساختمانی دارند. سپس مروری بر ماهیت بلوک سبک کرده و سپس به انواع بلوک سبک میپردازیم. انواع بلوک سبک در هزینه، کارایی و ویژگی ها با هم تفاوت دارند. بهتر است برای انتخاب بهترین بلوک سبک متناسب با نیاز سازه، راجع به انواع بلوک سبک و ویژگی های آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

انواع بلوک‌های ساختمانی

مواد تشکیل دهنده‌ ساختار بلوک ها، سیمان، ماسه و دیگر مواد افزودنی به همراه آب می‌باشد. با توجه به دستور ترکیب این مواد اولیه، انواع بلوک‌ ساختمانی و همچنین انواع بلوک سبک تولید می‌شوند. انواع بلوک‌ها نیز بنا بر استفاده در دیوارهای حمال (باربر) و غیر باربر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع بلوک

بلوک سبک چیست؟

یکی از مدرن‌ترین مصالح ساختمانی که می‌توانیم در خصوص آن صحبت کنیم، انواع بلوک سبک می‌باشد. بلوک سبک نوعی بلوک متخلخل است که از سیمان، ماسه، آب و سبک دانه های طبیعی یا صنعتی ساخته می‌شود. بلوک‌های سبک عایق‌های بسیار مناسب صدا و حرارت هستند و یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در ساخت و ساز بشمار می‌روند. بلوک‌ سبک نوع جدیدی از انواع بلوک ساختمانی است که از ابتدای رونمایی و تولید انبوه تا به امروز، توانسته ‌است روند ساخت ‌و ‌ساز و معماری را دچار تغییر و تحول بزرگی کند.

سبک سازی ساختمان، یکی از دغدغه‌های اصلی مهندسین و طراحان می‌باشد. بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۷۷۸۲، بلوک‌ سبک استاندارد به آن‌‌هایی گفته می‌شود که چگالی آن‌ها حداکثر ۱۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می‌باشد. به طور کلی، به بلوک‌هایی که دارای چگالی بین 700 تا 1200 گرم هستند، بلوک سبک گفته می‌شود.

بلوک سبکمواد تشکیل دهنده‌ی انواع بلوک سبک

مواد تشکیل دهنده‌ی انواع بلوک سبک عبارت‌اند از:

  1. سیمان: سیمان به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد مورد نیاز در تولید بلوک‌ها شناخته می‌شود. سیمان نیز دارای انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوتی همانند میزان چسبندگی است. به طور معمول از سیمان‌های پرتلند، پرتلند سرباره‌ای، پرتلند آهکیف، سیمان‌های بنایی، سیمان‌های مرکب و سیمان‌های پرتلند سفید در تولید بلوک‌ها استفاده می‌شود.
  2. سبک دانه: یکی از مهم‌ترین مواد مورد استفاده در تولید انواع بلوک سبک، معمولا انواعی از سبک دانه‌ها می‌باشد. در مقابل، سنگدانه‌هایی که در تولید بلوک‌های سنگین استفاده می شوند، در کنار ارایه‌ی مزیت مقاومت بالای بلوک، وزن بالایی داشته و این وزن بالا، سبب کاهش شدید سرعت اجرا و دشوار شدن اجرای تاسیسات مختلف خواهد شد. استفاده از سبک دانه‌هایی همانند پوکه های معدنی و صنعتی، رس‌های منبسط شده و در بسیاری از موارد ترکیبی از مواد اشاره شده، بسیار بهتر و مفیدتر خواهد بود. توجه داشته باشید که استفاده از ترکیب پوکه های معدنی و آلی نیز گزینه بسیار مناسبی بوده و نتیجه‌ی مطلوبی را نیز ارائه می‌دهد. استفاده از سبک دانه‌ها به عنوان مواد تشکیل دهنده‌ی بلوک سبک، سبب ایجاد مزیت های فراوانی همانند وزن پایین، عایق صوتی و حرارتی می‌شود.
  3. افزودنی‌های شیمیایی: آهک‌های ساختمانی، شن، ماسه، مخلوطی از شن و ماسه، انواع مختلف پودر سنگ، افزودنی‌های شیمیایی که با هدف‌های خاص و نسبت‌های متفاوتی از جمله مواد اولیه‌ای هستند که در تولید بلوک‌های سبک مورد استفاده قرار میگیرند.
    از دیگر نکات مورد اهمیت، استفاده‌ی مواد اشاره شده با نسبت‌های کاملا مشخص و دقیق در تولید بلوک سبک است. به هر اندازه‌ای که مقدار مواد مورد نیاز کم و زیاد شود، امکان به وجود آمدن مشکلاتی همانند کاهش سطح کیفیت و مقاومت بلوک سبک و دیگر مشکلات از این قبیل وجود خواهد داشت.
این مقالات را از دست ندهید:  آشنایی با مزایای بازسازی ساختمان با بلوک سبک

مواد تشکیل دهنده بلوک سبک

انواع بلوک سبک

  1. بلوک سبک سیمانی

    بلوک سبک سیمانی از سیمان، ماسه، آب، حباب هوا و مواد افزودنی ساخته می شود. بلوک سبک سیمانی در ابعاد و وزن‌های بسیار متفاوتی تولید و در سازه‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. ساختمان هایی که دارای چند طبقه هستند باید از بلوک سبک سیمانی استفاده کنند. بلوک سنگین سیمانی تنها برای زمین‌هایی که قصد دیوارچینی دارند مناسب است.

  1. بلوک سبک پوکه معدنی

    بلوک سبک پوکه معدنی از پوکه هایی که از معدن استخراج میشوند ساخته میشود. پوکه های معدنی در واقع خاکستر آتشفشان هستند. در ایران دسترسی به پوکه‌های معدنی آسان است و همین مسئله باعث قیمت مناسب این نوع از بلوک سبک شده است. از رایج ترین پوکه‌های معدنی معروف در ایران، میتوان پوکه معدنی قروه و پوکه معدنی تبریز را نام برد. استفاده از بلوک سبک پوکه معدنی مزایای بسیاری دارد. بلوک سبک پوکه معدنی در برابر آتش مقاوم است و به دلیل تخلخل، مقاوم در برابر صدا و گرما می باشد. این بلوک‌ها به دلیل اندازه بزرگتر از سایر انواع بلوک سبک، به عملیات ساخت و ساز سرعت می بخشند و موجب کاهش هزینه‌ها و ضایعات می شوند.

  1. بلوک سبک پوکه صنعتی (بلوک سبک لیکا)

    پوکه صنعتی مورد استفاده در انواع بلوک سبک پوکه صنعتی، از خاک رس منبسط شده یا دانه لیکا در کوره‌های مدور با حرارتی حدود 1200 درجه سانتی گراد به دست می‌آید. شکل دانه‌های پوکه صنعتی نسبتا گرد است و سطحی زبر و ناهموار دارد. پوکه های صنعتی وزن کمی دارند و همانند پوکه های معدنی عایق خوبی برای صدا و گرما هستند. کاربرد بلوک سبک پوکه صنعتی بیشتر به عنوان پرکننده و زهکش می‌باشد و در ساختمان‌های زیرزمینی، بندرها و تونل‌ها به کار گرفته میشود.

انواع بلوک سبک

مزایای استفاده از انواع بلوک سبک

  1. سرعت بالا در ساخت و ساز (سرعت بالا در اجرا)

    بلوک‌های سبک وزن پایینی دارند و این مسئله باعث میشود که در زمان ساخت و ساز انرژی زیادی صرف جابجایی بلوک‌ها نشود. در نتیجه استفاده از انواع بلوک سبک موجب افزایش سرعت در ساخت و ساز میشود.

  2. مقاومت بالا در برابر آتش و حرارت

    مزیت دیگری که میتوان برای انواع بلوک‌ سبک بازگو کرد، مقاومت آن‌ها در برابر آتش سوزی و حرارت میباشد. به همین منظور بلوک‌های سبک نظر مخاطب را از جهت افزایش ایمنی و حفظ جان جلب کرده‌اند.

  3. از بین بردن حشرات و دفع انواع مختلف آن ها

    مواد اولیه به کار رفته در انواع بلوک سبک، این مصالح ساختمانی را در برابر نفوذ انواع حشرات مقاوم ساخته است. ساختمان‌هایی که با بلوک سبک ساخته می شوند، در برابر حشرات نیز کاملا مقاوم هستند.

  4.  عایق حرارتی و صوتی بودن انواع بلوک سبک

    با توجه به افزایش دمای کره زمین، داشتن ساختمانی عایق در برابر حرارت، بسیار مورد اهمیت است. بلوک‌های سبک به دلیل مقاومت در برابر حرارت از ورود و خروج حرارت به –از ساختمان جلوگیری میکنند و موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه‌ها میشوند. همچنین به دلیل زندگی آپارتمان نشینی و وجود ساکنین دیوار به دیوار، عایق صوتی بودن انواع بلوک های سبک، به ساکنین احساس امنیت و آرامش میدهد و فضای خصوصی هر واحد به راحتی کنترل میشود.نکات خرید انواع بلوک سبک

سخن پایانی

با بررسی نکات گفته شده دریافتیم، که استفاده از انواع بلوک سبک امری ضروری در دنیای سازه امروزی است. ساختن ساختمانی با امنیت و آرامش بالا، نیازمند استفاده از به روز ترین مصالح ساختمانی میباشد. ما در گروه ایران اگریگیت در کنار شما هستیم تا با انتقال سال ها تجربه در قالب محصولی منحصر به فرد، مسیر ساخت سازه‌ی شما را آسان‌تر کنیم. گروه ایران اگریگیت تولیدکننده‌ی مطرح انواع بلوک سبک در کشور، آماده‌ی ارائه محصولات و مشاوره قبل از خرید به شما مشتریان گرامی می باشد.

امتیاز ۴.۳۳ از ۵ – ۲ رای
spinner در حال ثبت رای

25 Comments

  1. صادق روزبه گفت:

    بلوک سبک مزیتی که داره باعث میشه سازه انقدر سنگین نشه مثل بلوک های سیمانی و بلوکی…
    و اینکه کار باهاشم راحته. ضریب انتقالش حرارتشم که خیلی خوبه

  2. سعید حسینی گفت:

    آیا امکان این وجود داره که ما به صورت آنلاین هم از وبسایت شما بلوک سبک و مصالح ساختمانی دیگه رو هم تهیه کنیم؟

    • khoshi گفت:

      سلام آقای حسینی
      بله ممکنه و شما می تونید مصالح ساختمانی و حتی بلوک سبک رو به صورت آنلاین تهیه نمایید.

  3. khoshi گفت:

    سلام وقت بخیر
    بلوک سبک را می توانید به صورت انلاین از فروشگاه IAG یا از طریق شماره های تماس داخل سایت اقدام به خرید کنید.

  4. طاها رحمانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون از مقاله خوبتون
    بلوک سبک بتنی چیه و اینکه بلوک سبک ها پایه چی دارن؟ سیمانی هستن یا گچی؟

  5. زهرا مهدوی گفت:

    نحوه تولید بلوک سبک به چه صورت هست؟

    • IAGCO گفت:

      سلام
      جهت خرید بلوک سبک می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در سایت یا از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

  6. صادق شهریاری گفت:

    سلام
    درهنگام خرید بلوک سبک باید چه نکاتی رو رعایت کنیم؟ و یک بلوک سبک خوب چه ویژگی های رو داره؟

    • IAGCO گفت:

      با سلام
      ابتدا نوع بلوک سبک و تعداد بلوک درخواستی خود را مشخص می کنید سپس نوع حمل و انتقال بلوک ها را به محل مورد نظر مشخص کرده و بعد از آن فاکتور شما تهیه و خدمتتان ارسال می گردد.
      و بعد از آن بار بلوک های سبک برای شما ارسال خواهد شد.

  7. سعید شاملو گفت:

    سلام ببخشید فرآیند خرید بلوک سبک از شرکت شما به چه صورت هست؟

    • IAGCO گفت:

      سلام برای ثبت سفارش می تونید از طریق شماره های درج شده در سایت اقدام کنید.
      بعد از تعیین نوع محصول ارسالی، فاکتور صادر شده و بعد از پرداخت سفارش بلوک سبک شما برای شما در هرجای ایران که باشید ارسال خواهد شد.

  8. سامان مهرآور گفت:

    سلام خسته نباشید
    تشکر از تیم حرفه ای و قدرت مند IAG
    میگم ما از کدوم قسمت می تونیم قیمت بلوک سبک شما رو مشاهده کنیم؟

  9. سلام وقت بخیر، من بین بلوک سبک لیکا و بلوک سبک IAG موندم و نمیدونم کدوم رو واسه خرید انتخاب کنم؟
    آیا شما می تونید بهم یه مشاوره بدین درمورد اینکه چه مزیت هایی بلوک شما بزرگوار داره؟

    • IAGCO گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت دریافت مشاوره رایگان می تونید با شماره های داخل سایت یا از طریق فرم تماس اطلاعات رو وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

  10. سلام وقت بخیر
    بلوک سیمانی های سبک رو از کجا باید قیمت بگیریم و چطوری میتونیم از شما سفارش رو دریافت کنیم؟ و اینکه بار رو هم واسمون ارسال میکنید؟ اگر آره هزینه رو بفرمایین.

    • IAGCO گفت:

      سلام جناب رهنما
      جهت دریافت قیمت بلوک سیمانی سبک می تونید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا لیست قیمت رو با کلیک در اینجا دانلود کنید.

      برای ثبت سفارش از بلوک iag می تونید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید یا از طریق فرم داخل سایت اطلاعات رو وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

      درمورد باربری و ارسال بار بلوک ها هم، بعد از اینکه فاکتور شما صادر شد هزینه باربری نیز مطابق با محلی که می خواهید ارسال کنید مشخص شده و بار بلوک مطابق انتخاب شما واستون ارسال میشه.

      هزینه باربری رو هم باید مطابق به ادرس شما اعلام بشه.

  11. مصطفی دارا گفت:

    بلوک سیمانی هم دارین شما؟

  12. سعید کوشان گفت:

    سلام قیمت روز بلوک سبک چقدره؟

    • IAGCO گفت:

      سلام وقتتون بخیر ما در ابتدای همین صفحه بخشی رو برای دانلود لیست قیمت روز بلوک سبک IAG گذاشتیم و شما می تونید از اونجا دانلود بفرمایین و قیمت رو دریافت کنید. اما اکنون جهت دانلود لیست قیمت اینجا کلیک کنید.

  13. […] ساختمانی، که به نوعی جایگزینی هم برای آجر می باشد، بلوک سبک نام دارد. بلوک های سبک، نوعی بلوک متخلخل می باشند که از […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید